Jak jsem se seznamovala na seznamce – část 3. – Kritéria

Toto je další díl mého seriálu o zkušenostech ze seznamování se na seznamce. Další díly můžete najít zde. Radimův příspěvek pak zde.

Tak… inzerát je venku, administrátoři seznamky mi ho schválili a následuje… napjaté očekávání (zejména po tom prvním) toho, co bude následovat. První odpověď zaručeně přijde do hodiny. Do druhého dne jich přijde tak dvacet. Dalších dvacet během prvního týdne. Člověk začíná zkoumat, komu chce odpovědět a komu ne. No jo, jenže jak to poznat?

Tento text ale nebude až tak o té bezprostřední zkušenosti na seznamce (o tom snad někdy jindy), spíš o očekáváních ohledně kvalit potenciálního partnera.

Dlouho jsem se nad tím zamýšlela, a to i ještě před tím, než jsem se na seznamku vydala. Jaký by měl být? Co by měl dělat? Říká se, že ženy jsou náročné. Moc náročné. Je to skutečně tak? V mnoha případech asi ano. Aby byl takový, a makový, a vydělával tolik, a oblékal se tak, a nedělal pravopisné chyby, a……… a……… a…….. nekonečná a…… a věčné čekání na prince.

Zpočátku jsem měla na mužské protějšky i já nějaká kritéria – například jsem chtěla, aby měli vysokou školu. Ne snad, že by mi šlo o nějakou prestiž, ale sama mám dvě, a tak mi tehdy připadalo, že bude u vysokoškoláka jaksi vyšší pravděpodobnost, že si budeme mít o čem povídat. Dnes už vím, jak je to bláhové :-)

Po dvaceti absolvovaných schůzkách s různými muži, kteří mým pochybným kritériím na papíře i ve skutečnosti vyhovovali, jsem došla k jedinému závěru. Jakákoli kritéria jsou naprosto zbytečná. Důležité je to, zda je mi s tím člověk dobře.

K čemu je partner podle pochybných kritérií, který mě pak sekýruje nebo jsem pro něj jen kus masa?

Původně jsem měla strategii, že chci vidět každého, kdo chce vidět mě, a vykazuje jistou míru příčetnosti. Asi to bylo nezbytné k získání zkušeností, ale jinak to nebyla správná cesta. Dnes už vím, že bych se chtěla vidět jen s tím, s kým by mi bylo i po mailech zkrátka dobře (k čemuž je potřeba komunikace…). Kritéria nekritéria. Protože nic není důležitějšího.

Mám v této souvislosti jednu krásnou historku, pravděpodobně jim budu následně věnovat celý samostatný seriál – byla jsem na jednom takovém přírodním pobytu, bylo to už v době, kdy jsem Radima znala asi dva týdny. Přírodní pobyt se odehrával v komunitě příjemně naladěných lidí a byl mezi nimi i starší lékař ze Šumperka, s nímž jsme se rychle spřátelili. Svěřila jsem se mu s tím, že hledám partnera a že jsem se teď s někým seznámila a on se mě zeptal na jedinou věc: „Je to dobrý člověk?“ Žádné další kritérium už nepotřebujete.

S láskou

s

 

Zanechat Odpověď

