Kritéria

Sonin příspěvek mě inspiroval ke krátké úvaze. Jakožto ten, kdo na seznamce odpovídal na inzeráty, jsem si musel nějaká kritéria stanovit minimálně technicky – nějak si musím nastavit filtr inzerátů, které se mi vůbec mají zobrazovat. Logickým kritériem je věk (ten jsem mimochodem zpočátku měl nastavený tak, že horním limitem bylo stáří mé – kdybych to tak nechal, Soňu bych nikdy nekontaktoval) a geografická oblast (ještě štěstí, že Soňa má bydliště ve stejném kraji jako já:-). V podstatě ale jediné kritérium, nad kterým jsem neváhal a které mi přišlo logické a jednoznačné, bylo pohlaví:-)

Chtěl bych ale psát o něčem trošku jiném – kritéria na to, jak by měl vypadat vztah. Ačkoliv jsem s tím žádné zkušenosti neměl, nějakou představu jsem jistě v hlavě měl. Nedokážu ji už teď zpětně rekonstruovat, nicméně něco o ní přece jen říct můžu: Určitě jsem si nepředstavoval vztah tak těsný, že bychom spolu trávili prakticky veškerý volný čas. Určitě jsem si nepředstavoval, že bychom si během těch pár hodin, kdy spolu nebudeme, vyměňovali několik SMSek nebo telefonátů. Určitě jsem si nepředstavoval, že bychom si psali dlouhé maily, když bychom byli na týden od sebe. Určitě jsem si nepředstavoval, že bychom hned první Vánoce trávili celé spolu. Určitě jsem si nepředstavoval, že bychom spolu po pár měsících začali bydlet. Určitě jsem si nepředstavoval, že bych se v něčí společnosti běžně vysvlékal do naha – fyzicky i duševně – a cítil se při tom naprosto komfortně.

Určitě jsem si nepředstavoval, že bych kohokoliv druhého někdy nechal číst si svůj deník.

A to všechno se nám děje. Aniž bychom to plánovali nebo „chtěli“. Jakékoliv představy jsou zbytečné. Vztah se prostě vyvíjí vlastní cestou, my děláme, co se nám chce, a chováme se tak, aby nám bylo dobře… a je nám dobře:-) Opravdový vztah není, když si člověk definuje škatulku a pak hledá někoho, kdo do ní bude pasovat. Opravdový vztah člověka obohatí, přinese mu do života něco naprosto nového, jiného, nečekaného.

Kdo se tomuto brání, nikdy opravdový vztah nepozná.

Zanechat Odpověď

