RECENZE: Carl Honoré – Chvála pomalosti

Mám tuto knihu v knihovničce už více než rok. Ale až nyní, když jsem na ni našla odkaz v knize o jednoduchém rodičovství, jsem ji teprve otevřela. Když jsem ji měla skoro dočtenou, s podivem jsem zjistila, že ji autor napsal už v roce 2004, tj. před více než deseti lety.

Její četba byla zvláštní v tom, že jsem měla pocit, že už to všechno vím… že už mi autor dává jen kontext, širší informační vybavení, ale to zpomalení, to už je ve mně delší dobu. Je i v knihách, které poslední dva roky čtu. Je v mém návratu k vaření, v návratu k volnému času, který je skutečně volný, nikoli „volný k zaplnění“, pobytu na zahradě, v sázení stromů, procházkách, čtení po večerech v posteli, dlouhých a smyslných dotycích s Radimem… a poslední dobou se mi také stále více daří přenášet pomalost i do práce…

Ono totiž, jak byste si možná z názvu mysleli, cílem není začít žít šnečím tempem nebo se vrátit na stromy, ale mít možnost se v tom hektickém světě, který nás nutí mít a konzumovat stále víc (ať už věcí nebo zážitků), zastavit, rozhlédnout, oprostit se od té indukované potřeby „více, rychleji, dříve!“ a nadechnout a dopřát si chvilku vychutnat si všecky drobné radosti života…

Rozhodně doporučuji všem – je to skvělá inspirace – pomalé jídlo, pomalé město, pomalý volný čas, pomalý sex :-) Takže vybere si každý :-)

S láskou

s

Zanechat Odpověď

