Blízká setkání třetího druhu – 22.11.2014 – Praha

V listopadu roku 2014 jsem se zúčastnila svého prvního festivalu psychologie – byla jsem tam jen v sobotu, v neděli jsem musela ještě něco dělat do práce. To ale nevadilo. V sobotu se totiž uskutečnilo další mé blízké setkání třetího druhu. A z neděle se pak objevilo na webu psychologie.cz video, v jehož důsledku pak v březnu 2015 proběhlo další blízké setkání třetího druhu…:-) Ale ať nepředbíhám…

Tedy v sobotu 22.11.2014 byl jedním z přednášejících na festivalu psychologie pan MUDr. Miroslav Krejčíř s přednáškou nazvanou Gramatika řeči těla. Tématem přednášky bylo (i podle anotace) zhruba toto: Co o sobě nevědomky sdělujeme úpravami svého vzhledu? Pan doktor Krejčíř vypracoval metodiku, jak se na základě různých vizuálních projevů, barvou vlasů počínaje a ocvočkovaným opaskem konče, dozvědět o člověku mnoho osobnostních rysů. Téma samo o sobě mě nijak neuchvátilo, přednáška pana doktora ano. Se spoustou věcí můžete a nemusíte souhlasit, ale podle mě na tom rozhodně něco je… Na přednášce mimo jiné inzeroval, že na toto téma publikoval i jednu knihu. Řekla jsem si, že když už jsem na takové akci, tak kniha na památku neuškodí a o přestávce jsem se vydala knihu zakoupit.

Když jsem o jeden výtisk poprosila, pan doktor si mě změřil pohledem. Měla jsem na sobě šaty – takové uvolněné, ale ženské, v nichž se cítím moc dobře. Dokonce tak dobře, že jsem v nich absolvovala většinu schůzek v rámci mého projektu seznamování :-) Ale zpět – pan doktor si mě změřil pohledem a pronesl: „Ženská v šatech, to se jen tak nevidí….“ Po přednášce o tom, co o člověku vypovídá jeho vzhled, jsem se nemohla nezeptat: „A co to o mě vypovídá, pane doktore?“ Posunul si brýle na nose, přejel mě pohledem (rentgenovým, ale laskavým) a říká: „Jste žena, o jakých se dřív psalo v románech… máte propojenou emoční a pudovou složku.“ Dodnes si nejsem úplně jistá plným významem tohoto sdělení, ale tak, jak ho chápu, se mi moc líbilo. A než mi pak podal prodanou knihu, napsal mi do ní věnování, na které si čas od času vzpomenu: „Soni, ať se nebojí být sama sebou…“

Děkuji, pane doktore! Snažím se tím řídit dodnes!

S láskou

s

Zanechat Odpověď

