Suchej únor reloaded

Na začátku února se tu Soňa přihlásila k iniciativě Suchej únor. Je na čase nalít si čistého vína:-) a přiznat se, jak to dopadlo. Takže: moje spotřeba piva v únoru byla druhá nejvyšší za celou dobu, co Soňu znám. A sice jsme v únoru pokud se nepletu vynechali večerní konzumaci našich likérů, zato jsme do sebe na jedné návštěvě u známých nechali během krátké chvíle nalít tři nebo čtyři panáky slivovice a já tak viděl Soňu – v průběhu Suchého února prosím! – poprvé opravdu opilou:-) (Můžeme ovšem přiznat, že to mělo veskrze pozitivní vliv na to, co následovalo po návratu domů:-)

Takže stručně – náš Suchej únor nebyl alkoholově vůbec suchej…

Já jsem ale během tohoto měsíce zahájil jiné, neplánované „suché“ období. Bezprostředně mě k tomu vyprovokovalo to, co se v poslední době začalo odehrávat na zdi mého Facebooku: mí kamarádi a známí, někteří z nich lidé, kterých si vážím, a většinou lidé, kteří se až donedávna prezentovali jako rozumní jedinci, se zbláznili. A začali zaplevelovat své Facebooky odkazy na obsah, který jsem u nich nikdy dříve nebyl zvyklý vídat – od různých alternativních zpravodajských serverů přes ruské propagandistické weby až po úplné sračky.

Nedalo mi to, a vždycky když jsem něco takového u jinak rozumných kamarádů spatřil, neodolal jsem nutkání si to přečíst, po němž zpravidla následovalo nutkání trochu zagooglit a pokusit se ověřit, nebo aspoň pochopit odkud pocházejí, uváděná data. Tím jsem se několikrát ponořil do bahna internetové „žurnalistiky“, jehož hloubku jsem do té doby, přiznávám, podceňoval. A to mě nakonec znechutilo docela. Uvědomil jsem si, jak nemožné je čehokoliv se dobrat, jak bez šance je člověk, který se v té záplavě sraček snaží zjistit jakékoliv spolehlivé údaje. Na každé tvrzení, vypadající sebeobjektivněji a sebevíce podložené fakty, snadno vygooglíte protitvrzení, kterému sice možná instinktivně nebudete věřit, ale těžko tuto svou nevíru podložíte jakýmkoliv argumentem. Schválně: je vlna uprchlíků přicházejících do Evropy tvořena hlavně rodinami s dětmi, nebo hlavně mladými muži? Jsou ruské nálety v Sýrii zaměřeny hlavně proti Islámskému státu, nebo cílí proti ostatním povstalcům? Odložte své přesvědčení, že přece víte, jak to je, a zkuste si dohledat nějaký spolehlivý zdroj…

A tak jsem se jednoho dne rozhodl, že mi to už stačilo. Využil jsem toho, že Facebook podporuje tvorbu osobních bublin a několika kliknutími mu názorně vysvětlil, co už na své zdi nechci nikdy vidět (a byl jsem mimochodem příjemně překvapen, jak spolehlivě tento magický nástroj funguje). A zároveň jsem úplně přestal číst jakékoliv zpravodajské weby (včetně titulků). Od poloviny února mám tedy svůj vlastní „suchej měsíc“ bez zpráv – a můžu prohlásit, že je mi bez těch kýblů nenávisti, které na nás zpravodajství denně vylévá, mnohem lehčeji. O to více si užívám všech obyčejných, drobných radostí ;-)

Zanechat Odpověď

