Premenstruační syndrom není normální

Milé dámy,

často lze nalézt na internetu různé články o tom, kolik procent žen trpí premenstruačním syndromem (včetně menstruačních bolestí) a jak jej zmírnit. To všechno svádí k tomu, že premenstruační syndrom je jen jakési běžné nutné zlo spojené s menstruací a s ženstvím, které je potřeba každý měsíc přežít a případně si ho zpříjemnit čokoládou.

Všechny tyto články a rady jsou zcela zcestné. Není mým cílem dělat tu hluboké rešerše, abych dokázala, že to tak není. Ale vězte, že to tak skutečně není. Budete-li chtít, najdete k tomu na internetu mnoho materiálů… Normální je o menstruaci téměř ani nevědět.

Sama jsem tímto syndromem trpěla. Bolela mě prsa, nálada na bodu mrazu, menstruační bolesti mi sice dovolovaly fungovat, ale přesto občas dosahovaly takové intenzity, že ani ibuprofen 400 mi pohodu nezajistil. Dnes už vím, že tyto stavy nejsou normální. Tak to být nemá. Je to důsledek toho, že v našem těle nefunguje všechno tak, jak by mělo, nejčastěji je to zřejmě důsledek zanícenosti v těle, které pak přehnaně reaguje na podněty, které jsou mu vlastní…

Pro mě došlo k zásadní změně ve chvíli, kdy jsem přestala jíst lepek. Nejsem celiak, ale je možné, že mám na lepek vyvinutou intoleranci. Hned první menstruaci po té, co jsem lepek vyřadila, mi zcela vymizely menstruační bolesti, výkyvy nálad i problémy s pletí. Dnes můžu zcela upřímně říct, že o menstruaci prakticky nevím, jen mě občas lehce pobolívají prsa (zanedbatelně s tím, jak to bylo dříve).

Tímto textem nechci říct, že když člověk přestane jíst lepek, zbaví se premenstruačního syndromu, znám ženy, které lepek jedí a bolestmi netrpí. Chci tím říct, že bychom tuto skutečnost neměly brát na lehkou váhu a měly bychom se snažit zjistit, proč nás naše tělo před menstruací tak trápí… protože normální je menstruace bez bolestí.

S láskou

s

 

Zanechat Odpověď

