Kázat vodu, pít víno… :-)

Zaujal mě včera článek na ona.dnes s názvem Dceři cukr zakazujeme, přestože ho sami neustále jíme, přiznal Kutcher

Uvnitř článku Kutcher téma uvedené v titulku rozvíjí a uvádí na příkladu, jak těžké je před jejich jednoletou dcerou uhájit, že cukr se nejí – totiž v situaci, kdy on snídá nějaké sladké snídaňové cereálie a dcerka chce taky… což ovšem ona nesmí.

Jakkoli je zřejmě záhodno konzumaci cukru u dětí omezovat (a nejen u nich!), myslím si, že tato metoda nemůže fungovat… Dítě totiž neřeší, že jde o „špatný cukr“, který maminka a tatínek zakázali pro jeho dobro… ono prostě chce dělat to, co táta a máma… Proto je v zásadě jakákoli výchova, která se snaží dítěti vštípit něco, co rodiče sami nedělají, podle mého názoru již předem odsouzena k zániku…

Já například nejím mj. věci obsahující lepek – zatím děti nemám, ale až je jednou mít budu, bude to také znamenat neustálá dilemata ohledně stravování. Nicméně jsem došla k závěru, že já prostě budu svoji rodinu krmit tak, jak se stravuji já (chci podotkout, že mám to úžasné štěstí mít partnera, který mě v tom podporuje, lepek mu naprosto nechybí a když je příležitost či nutnost, tak ho normálně jí a mně to normálně nevadí :-)), ale nebudu (a myslím, že ani nemůžu) bránit tomu, aby takové dítě někde lepek jedlo… Ale dělat to opačně? U cukru to ještě vypadá, jako že by to šlo, ale v případě lepku si nedovedu představit, jak by se stejný přístup aplikoval… Tatínek si dá chleba a dcerce bude mezi sousty vysvětlovat, že chleba je špatný?

Myslím, že pokud rodiče chtějí děti naučit něco jinak, než jak to mají oni sami, musejí to změnit i rodiče. Dítě se pak naučí stejný přístup z lásky k rodičům… opačný postup možná povede k tomu, že se dítě bude v dohledu rodičů zakázané potravině vyhýbat, ale bude to spíš ze strachu a při první příležitosti, kdy si bude chtít dokázat, že může ovlivňovat svůj život samo, takový zákaz s chutí poruší :-) Známe svoje lidi :-)

S láskou

S

Zanechat Odpověď

