Genderová vyváženost?

S Radimem někdy vedeme filozofické debaty o postavení můžu a žen ve společnosti, stereotypech, genderové vyváženosti či genderové praštěnosti a tak všelijak podobně. Čas od času na toto téma vycházejí různé nicneříkající články, v nichž Česká republika vychází jako stát horší než Rusko nebo Ghana (netuším, jak na to přišli, ale píšou to třeba zde).

Rozhodně nejsem žádná zapálená feministka a už vůbec si nemyslím, že za všechno můžou muži, nebo že něco je něčí chyba…

Mám k tomu všemu ale jednu zajímavou příhodu z pondělní porady, která byla mimořádně pojata jako slavnostní oběd v restauraci, tudíž se hovořilo o všem možném, zejména o jídle. Vedle mě seděl náš ředitel technického úseku. A tento vysokoškolsky vzdělaný manažer se na mě po krátkém povídání na téma ženy, muži a jídlo, podíval, řekl mi v žertu, ať neposlouchám, a pak pronesl k ostatním okolo sedícím mužům „Od té doby, co se to (myšleno ženy) naučilo číst a psát a dostalo to právo volit, to stojí za pendrek„. Tož tak je to s tou vyvážeností :-) A mně to přijde líto… myslím, že v ženách je toho mnohem víc, než jen schopnost dostat na stůl kus žvance, i když to třeba tenhle chlapík nevidí… Díky za to, že můj muž je jiný.

Ale přes to všechno se mi přece jen zdá, že se to postupně trochu zlepšuje… i když možná pomalu… Milé ženy, držte se :-)

S láskou

s

Zanechat Odpověď

