Zpráva všem bezdětným třicítkám…

Občas na internetu narazím na článek tohoto typu: Otěhotněte nejpozději do 32 let, vzkazuje ženám gynekolog. Tento konkrétní článek je z roku 2014, a dodnes si pamatuju, že jsem ho četla a jak mě vystresoval. Bylo mi v té době 31 a bylo mi jasné, že to nestihnu. Teď je mi 33, takže jsem vlastně už za zenitem, že ano. To vskutku není moc povzbudivé… Pak jsem se zase na nějakou dobu uklidnila a začala pomalu docházet k přesvědčení, že na nějaké doktory zvysoka kašlu…

No a jak teď čtu tu úžasnou knihu Women’s Bodies, Women’s Wisdom: Creating Physical and Emotional Health and Healing, tak jsem tam narazila na úžasnou pasáž, která se tomuto tématu věnuje, a která mi mluví ze srdce, tak bych ji chtěla sdílet se všemi ženami, kterým je přes třicet, děti zatím nemají a biologické hodiny je děsí.

Christiane Northrup, americká gynekoložka, k tomu dodává toto (omluvte můj neumělý překlad, níže text nechávám i v původním znění…):

Nejkrásnější věc na tom, když mají ženy děti až dlouho po třicítce či po čtyřicítce, je to, že tyto ženy již tou dobou našly své místo ve světě práce a kariéry. Když mají děti, udělají si čas na to, aby si je užívaly. Už totiž vědí, jaké je to „tam venku“. Uvědomují si limity korporátního světa a jsou ochotné odložit stranou jeho výhody a přehodnotit svůj život optikou rodičovstí. Mnoho z nich mělo dost času na to, aby se dostaly do kontaktu se svým tělem a jsou se sebou víc v pohodě, než když jim bylo dvacet. Z mého pohledu je těhotenství takových žen nízkorizikové.

The nicest things about women having their babies in their late thirties and early forties is that by then, these women have estabilished themselves in the outside worlf of work and career. When they do have babies, thay take time to enjoy them. They already know what it’s like „out there“. Thy realize the limitations of the corporate world and are willing to put aside its „benefits“ to reassesws their lives through the lens of parenting. Many have had time to get in touch with their bodies over the years and are more comfortable with thamselves than they were in theit twenties. In my mind such women are actually low risk.

No není to nádhera?

S láskou

s

Zanechat Odpověď

