Veselý příběh

Minule jsem zde popisoval smutný příběh o jednom kamarádovi, tak dnes ho vyvážím analogickým příběhem veselým:-) O víkendu jsem byl na zapíjení narození potomka (respektive potomkyně) jiného mého kamaráda. Verunka (tak se jmenuje ta malá, nikoliv můj kamarád) má právě 4 týdny a akce se konala přímo u nich doma – přišlo nám i divné tak brzy po porodu rušit oba rodiče, kteří se s dítětem sžívají, invazí pivachtivých nájezdníků, ale evidentně s tím neměl nikdo žádný problém (a Verunka nejméně).

Kamarád je stejně starý jako já, jeho partnerka o zhruba 10 let starší. Dali se dohromady asi před 2-3 roky, oba byli na můj vkus tak trochu workoholici – jsou příjemní, ale měl jsem od počátku pocit, že směřují k poněkud jinému životnímu stylu než je milý mně. Práce, peníze a jejich (vy)užívání včetně nákladnějších atrakcí v něm měly své důležité místo. Pak se rozhodli pro dítě.

Už když jsme se s nimi po delší době viděli asi měsíc před porodem, obdivoval jsem, jak jsou vyklidnění – bylo vidět, že ona už honění se za pracovními úspěchy nemá zapotřebí a vyloženě se těšila, až půjde na mateřskou. A on se zase vyžíval v tom, jak ji v tom podporuje a zajišťuje vhodné prostředí (těsně před narozením potomka rekonstruovali dům).

Dva týdny poté, co malá přišla na svět, jsem měl příležitost zeptat se onoho kamaráda, jaké to je být otcem. Odpověď zněla: „Normální“:-)

A skutečně, ještě před tím, než jsme se v sobotu večer propili až k závažným geopolitickým tématům, zřetelně jsem viděl, jak jsou oba – vlastně oba tři – naprosto v pohodě a v klidu. Hlavní zásluhu na tom má osobnostní vyzrálost jeho partnerky, která to má už v hlavě srovnané a nemá pocit, že dítě je pro ni přítěž nebo že ji v něčem brzdí a omezuje. Oba partneři si rozdělili role tak, že jim to oběma vyhovuje, a vypadají (zatím) zcela spokojeně. A jsem si jist, že to dítě to setsakramentsky ocení.

Vlastně asi není důvod, proč by tomu mělo být jinak. Ale vůči předchozímu příběhu je to ostrý kontrast…

Zanechat Odpověď

