RECENZE: Louise L. Hay – Miluj svůj život

Je to útlá knížka. Dá se přečíst za den, možná i za odpoledne. Mně to ale trvalo čtyři roky…

Koupila jsem si ji v roce 2012, kdy jsem byla úplně na dně. Přestěhovaná v novém bytě, ve kterém jsem nemohla spát, nešťastná až do morku kostí. Miluj svůj život mi v té době znělo jako zajímavý nápad, jak se ze dna dostat zase nahoru. S očekáváními, že mi knížka pomůže vyřešit náročné období, jsem se do ní začetla. Miluj svůj život, prosvítalo mi mezi slzami. Jak? Jak to mám asi udělat, když jsem na dně? Dočetla jsem to tenkrát po pátou kapitolu. Dál to nešlo.

Až teď, během dovolené, jsem na ni znovu narazila. Zdálo se mi, že je umístěna mezi knížkami, kam nepatří, a když už jsem ji držela v ruce, a vůbec vlastně teď čtu tolik potravy pro duši, proč ne zrovna Louise Hay? Začetla jsem se tedy. A už to bylo úplně jiné čtení…

Po čtyřech letech jsem o tisíc světelných let jinde… Ani vlastně nemůžu říct, že bych se tam dočetla něco, co ještě nevím, ale četlo se to moc krásně. A o čem to je? O tom, že jsme každý tvůrcem svého života. O tom, že jsme každý pánem svých emocí. O tom, že se máme málo rádi – myšleno sami sebe. A to je něco, s čím absolutně souzním a myslím si, že je to základ většiny problémů, které máme.

Jedna z rad, které Louise čtenářům nabízí, je například to, aby si jeden měsíc, klidně třistakrát (ano, vidíte správně, 300x) denně sami sobě řekli „přijímám sebe sama“. Je to fascinující zkušenost. Rozhodla jsem se to zkusit. Nedělám to tolikrát, už mám trochu toho sebepřijímání za sebou, ale dělám to i tak hodně často. Myslím, že si to každý den řeknu třeba stokrát. Například ve chvíli, kdy si připadám jako pako. Nebo když mě v autě chytnou záda. Když mě něco znervózní. Když mám pocit, že jsem udělala chybu. Když mám pocit, že mám odpor k práci. Když mám už zase chuť na čokoládu. Když mám strach. Když nemůžu usnout. Mám se ráda a přijímám se. Neříkám, že to vždycky jde samo. Ze začátku to jde vyjádřit dost těžko, byť i jen v myšlenkách. Přes pusu to pak leze úplně strašně… ale časem se to zlepší. Mám se ráda a přijímám se. Mám se ráda a přijímám se.

Připadá vám to ujeté, už jen když to čtete? Zkuste si to říkat 300x denně jeden měsíc, a uvidíte, co se stane. Možná začnete milovat svůj život :-)

S láskou

s

 

 

Zanechat Odpověď

