RECENZE: Dr. Laura Markhamová – AHA! Rodičovství

Před nedávnem jsem si tuto knihu pořídila v knihkupectví, kam jsem si šla vyzvednout úplně jinou knihu :-) Tato témata mě poslední dobou moc zajímají – člověk se totiž v těchto knihách dozví taky hodně o sobě a o tom, jak to funguje v ostatních rodinách…

Kniha se v originálu jmenuje „Peaceful parent, happy kids“, čili něco jako „Klidný rodič, šťastné děti“ a je vlastně opět na téma, jak je při výchově potřebné oprostit se od našich vlastních vzorců a zaměřit pozornost na to, co děti skutečně potřebují, aniž bychom se přitom báli, že je rozmazlíme nebo že nás zneužívají… Čili naprosto použitelné téma do všech situací :-))

Ale abych nepřeháněla, jde samozřejmě o knihu zaměřenou na děti… A čte se moc hezky a naprosto koresponduje s mým směřováním… Je to podobná kniha, jako kniha „Vychováváme děti a rosteme s nimi“ od Naomi Aldortové, o které jsem psala zde. Je pouze trochu více věděcky uchopená a zaměřená. Obsahuje taky různé návody na výchovné hry, ale to mě momentálně až tolik nezajímalo…

Autorka v knize akcentuje (jelikož čtu knihy s podobným zaměřením, tak mám pocit, že se to opakuje) myšlenky, že zvláště u novorozenců je potřeba zcela naplňovat jejich potřeby (tj. krmení, mazlení, pozornosti), protože tím se v nich buduje pocit, že svět je bezpečné místo, že svým rodičům mohou důvěřovat a že se nemusejí bát. U starších dětí pak rozvíjí ten přístup, že je důležité nechat je jejich emoce prožívat, aby se je mohly naučit zvládat a nepotlačovaly je.

Mně tyto myšlenky naprosto dávají smysl a přijde mi, že se snad měly vytisknout na letáky a shazovat do každé rodiny letadlem…

Určitě doporučuji.

S láskou

s

Zanechat Odpověď

