Já to dítě neměla mít…

Narazil jsem na tento článek – je neobvykle dlouhý a mám z něho spoustu různých dojmů, ani nevím odkud začít.

Takže:

1) Mít pocit, že mám všeho dost, je snad normální a každý ho občas má, nejen z dětí. Kolikrát si člověk řekne, že by nejradši nechodil do práce (ale ty peníze chce, že?), že by nejradši neběhal (ale tu medaili v cíli chce, že?), že by nejradši seděl doma (ale po dlouhé době se s tím kamarádem vidět chce, že?), že by nejradši ten barák nestavěl (ale bydlet v něm chce, že?), atd. atd. Na tom přece není nic neobvyklého a není potřeba za to nikoho odsuzovat (v tom se článkem souhlasím), ale zase na druhou stranu bych z toho nedělal diagnózu (neměly by se na to urychleně vymyslet nějaké prášky?).

2) Článek z větší části mluví o ženách, pro které je jejich kariéra nejdůležitější v životě a pak trpí, když se jí nemohou dostatečně věnovat. Na čemž není nic špatného. Vnucuje se ale otázka, proč tedy ty děti potom měly? Nejlepší je odpověď té jedné, která říká „zbláznily se mi hormony…“. Milá dámo, promiňte, ale to ukazuje akorát to, že nejste schopna vnitřně přijmout svět a hlavně sama sebe. Pokud se vám „zbláznily hormony“, vy jste si pořídila dítě a nyní toho litujete, protože vám to narušilo kariéru, pak si uvědomte, že kdybyste to neudělala, tak byste pravděpodobně dodnes naopak trpěla tím, že to dítě nemáte, pokud jste po něm tak toužila… To pak ale nemá řešení – kromě toho, abyste si připustila, že nemůžete mít všechno najednou.

3) Celkově mám pocit, že ten problém, který ony ženy řeší, je v podstatě pořád dokola ten stejný – trápí je, že samy nedostojí svým vlastním nárokům – na to, aby byly dokonalá matka, měly dokonale opečovávanou domácnost a zároveň ještě zvládaly kariéru. Navíc v situaci, kdy „muži většinou ještě žijí v době kamenné“. (Zde si neodpustím rýpnutí – žít s mužem, který je na úrovni doby kamenné, musí být pro vysokoškolsky vzdělanou emancipovanou vědkyni nebo IT odbornici jistě velice naplňující!) Já nevím, ale opravdu se tohle po vás chce? A kdo to po vás chce? Já jsem například nikdy neslyšel muže, který by vypustil z úst onu klasickou pohrdavou poznámku o ženě s vykojeným mozkem – pokud vím, tou se častují ženy mezi sebou navzájem…

4) Nic proti myšlence „lázní pro matky“. Jen bych to zase tolik neinstitucionalizoval.

5) Jinak souhlas se vším, co tam říká Koucká ;-)

Zanechat Odpověď

