Zahlcená

Je pondělní ráno a já jsem po pěti dnech (víkend, svátek a dva dny volno) zase v práci. Čeká na mě 25 nevyřízených mailů, spousta dalších úkolů, docházka, výkazy vozidla, vyúčtování záloh, a i jeden soukromý požadavek od jednoho z kolegů. K tomu několik dalších soukromých záležitostí, které mám na mysli. To není zrovna ideální začátek října, který jsem se rozhodla věnovat zenu… Nebo?

Nevím, co mám dělat dřív. Všechny poučky chytrolínů o organizaci času mi k ničemu nejsou. Nejsem tak disciplinovaná, abych se jimi dokázala řídit. Chaoticky vyřizuju maily, mezitím telefonuji. Sem tam to někdo nezvedá, sem tam zvedá. Mezi různými tématy a hlasy kličkuju jako vyplašený zajíc. Možná mám strach, že na něco zapomenu? Že něco nezvládnu? Že selžu? Že to nestihnu? Možná všechno dohromady… a asi mě to trochu štve. To se přece nepřipouští, takovéto stavy! Seberte se, slečno, a plňte!

Pozoruju, co na to moje tělo… zase se mi uvázal uzel kolem kyčelní kosti a tuhne až do beder… je to takový můj barometr. Ještě přesně nevím, co mi ukazuje, ale vím jistě, že jakmile tam začnu cítit napětí, znamená to, že se něco děje.

Teď telefon chvíli nezvoní, hlavní úkoly jsem prošla a roztřídila, teď už je jen začít taky plnit. Program na tento i příští týden pomalu houstne. Čas na úkoly ubývá. Jsem zahlcená…

… a je to v pořádku. Můžu si to dovolit, být zahlcená. Není nic špatného na tom, být zahlcená. Pozoruju to, i když se nemůžu zcela zbavit lehké touhy to „nějak vyřešit“, zbavit se toho. Jakmile si to uvědomím, zlepší se to. Zkouším se taky zbavit té potřeby to řešit. Jsi zahlcená? Tak buď. Pracuješ-li, pracuj. Odpočíváš-li, odpočívej. Nezaobírej se tím, že jsi zahlcená.  Není nic špatného na tom, být chvilku dole – smutná, vyčerpaná, zahlcená, otrávená… Stane-li se nám to, máme potřebu s tím bojovat. Většinou to ale stejně nepomůže. Odejde to spíš tak nějak samo. Nebo? Zkusím to tentokrát jinak. Zkusím to přijmout. Nevnímat to jako svoje selhání. Prostě to tak je, a je to OK. Jsem zahlcená. A zvládnu to. Nebo třeba taky ne.

S láskou

s

Zanechat Odpověď

