ŘíZen: Umění naslouchat

Často se v hovoru s druhými lidmi přistihnu, že namísto, abych je poslouchala, přemýšlím už o tom, co jim odpovím, jakmile se k tomu naskytne příležitost. Často za ně dokonce dokončím větu, nebo jim prostě skočím do řeči… dělám to i Radimovi (lásko, tímto se ještě jednou omlouvám!). Radim mi říká, že mu to nevadí. Dobrá… ale mně to vadí. A uvědomím si to samozřejmě vždycky až po tom, co to udělám…

Jaké to asi musí být pro druhou stranu, když se snaží formulovat nějakou myšlenku, kterou mi chce sdělit, a já buď nedávám plně pozor, jelikož si zatím formuluji svoji odpověď (vlastně na něco, co téměř neposlouchám!), případně do toho rovnou skočím, a buď tu myšlenku (jak můžu vědět, co chce druhý říct?) dokončím, nebo na nevyslovenou větu rovnou navážu soustředěná na (pseudo)důležitost svého sdělení…

Chci to změnit.

11036310_859282267447867_5406573599236701434_n.jpg

Chci to dělat jinak. Není třeba se takto prosazovat. Můžu být v hovoru plně přítomná, věnovat svoji pozornost plně druhému, a (pokud nehoří :-)) nechat druhého jeho vlastním tempem vyjádřit všechno, co chce. Můžu v klidu naslouchat. Je to vlastně mnohem zajímavější… A když přijde můj čas, tak vyjádřit, co napadá mě. A pokud přitom některou z myšlenek, které mě během hovoru napadaly, zapomenu, tak no a co? Asi nebyla tak důležitá, aby stála za sdělení…

S láskou

s

 

2 komentáře: „ŘíZen: Umění naslouchat

  1. Jaňa

    zrovna včera na školení nám říkali, že dokončovat za druhého větu je asi to nejhorší, co můžeš v konverzaci udělat, protože se tak nikdy nedozvíš, co a jak ti chtěl říct.

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

