Mít svou šťastnou myšlenku…

Poslední dobou se vracím do minulosti většinou hlavně proto, abych uzdravila nějakou ránu nebo staré trápení. Až jsem skoro zapomněla, že moje dětství a dospívání nebyl život na dně mučírny, že to nebyl čas plný skepse a marnosti, ale že mám spoustu radostných a šťastných myšlenek, na které jsem bohužel zapomněla… Samozřejmě, někdy to vzpomínání a pátrání po šťastných myšlenkách namíří světlo také na ty méně šťastné, ale tím lépe, aspoň příště vím, kam se vydat, až bude potřeba zase nějakou uzdravit. Ale někdy si připadám trochu jako Petr Pan, když ve filmu Hook musel nejprve nalézt svoji šťastnou myšlenku, aby mohl v Zemi Nezemi opět létat a zachránit svoje děti.

Hledejme svoje šťastné myšlenky. Jsou tam. Všichni je máme, i když jsou možná někdy pod nánosy bahna. Z těch mých nánosů se vylouply nedávno například tyto:

  • když mi dědeček volal jedním z prvních telefonů z vrátnice a zpíval mi do telefonu „Za tú horú, za vysoků„, nebo když se se mnou honil v obýváku kolem televize, když mi dělal kouzelnická představení a říkal mi „ovečko“,
  • když jsme s babičkou chodily na vycházky do lesa, jedly přitom přesnídávku a opakovaly si u toho „to je dobrotka, pana Janotka“,
  • když jsme s mamkou byly v Paříži a natáčely na domácí kameru vstup do jakési pamětihodnosti, který jsme chtěly do záznamu okomentovat, a přitom jsme se totálně smíchy odrovnaly…

Pořád se jich asi objevuje méně než těch těžkých vzpomínek, ale jsou tam… jen musím hlouběji hledat a namířit na ně více světla… ale je to dřina, která za to stojí. Chraňme svoje šťastné myšlenky a přidávejme k nim nové.

S láskou

s

Zanechat Odpověď

