Padesát odstínů šedi

Máme se Soňou na lednici vyvěšený seznam filmů, které chceme někdy zhlédnout. Přes léto z něj vůbec nic neubylo, ale teď jsme se konečně dostali k tomu, že si něco pustíme – a vyhrál film Padesát odstínů šedi, který tam visí už prakticky od začátku existence tohoto seznamu. Ačkoliv mám takové tušení, že všichni ostatní už ten film dávno viděli, přesto mám potřebu podělit se o své dojmy, přesněji řečeno o své zklamání:-)

  1. Erotické scény nebyly zdaleka tak vzrušující jak jsem čekal :-)
  2. Celý film mi přišel velmi schematický a plochý. Podle mě má ta myšlenka, na které je film postaven, mnohem větší potenciál.
  3. Hlavní hrdina je jakýsi ne-uvěřitelný – má tam pasáže, kdy se chová v rozporu se svou osobností (romantický vyhlídkový let například…), jak ji chápu z celého filmu, aniž by bylo vysvětleno, proč. Snaží se na hrdinku zapůsobit? Ne, to on přece nedělá. Bojuje s tím, jaký je? Ne, to několikrát sám popírá. Takže jediné vysvětlení je, že je to tam proto, že autorka ho chtěl vykreslit jako ideál všech žen, který má akorát tu jednu drobnou chybu, že je úchyl a není schopen vztahu. Takže je mu 27 a vystudoval vysokou školu, ale už má podnikatelské impérium, je miliardář, nejen že vlastní helikoptéru, ale umí ji i řídit (stejně jako plachťák), a zároveň se vyzná v anglické literatuře 19. století. Já vím, že je to celé pohádka, ale to je snad už trochu moc i na pohádku, ne ;-)

Pobavilo mě, když jsem se dozvěděl, že existují ještě další dvě pokračování toho příběhu – věřím, že takto se dá točit donekonečna, ale vidět to nemusím:-)

Nicméně Soňa říká, že kniha je lepší…  ;-)

1 komentář: „Padesát odstínů šedi

  1. janula

    prakticky jako u všeho mohu konstatovat: film jsem neviděla, knihu jsem četla a kniha má něco do sebe. Ale nemyslím si, že se tam dočteš, proč se chová tak jak se chová

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

