Kombucha

Už jsem dlouho nepsala nic o jídle a pití, tak teď je ten správný čas, neboť jsem minulý týden objevila kombuchu. Vlastně si ani nejsem jistá, jak se to česky čte, protože anglicky je to „kombuča“ a česky jsem o tom zatím s nikým znalým nehovořila :-)

A co že to je? Kvašený čaj. Jako první jsem si koupila černý, teď právě piju i šípkový. A jak to chutná? Trochu jako burčák. Je to trochu nakyslé a má to bublinky. Šípková kombucha byla také mnohem výbušnější, než ta z černého čaje – když jsem ji otevírala, asi pět minut v kuse z ní bublinky zuřivě ucházely… Základem kombuchy je odvar z čaje, který se osladí a přidají se do něj kvasné kultury. Kvasinky mléčného kvašení se živí tím cukrem, co se do čaje přidá, a výsledkem je zkvašený bublinkový nápoj, který je velice osvěžující a mně tedy rozhodně velice sedl na první dobrou.

A co je na té kombuše tak skvělého? Právě to mléčné kvašení. Jeho výsledkem totiž je nápoj obohacený o bakterie, které nám prospívají, například podobné, jako jsou v kysaném zelí nebo mléčném kefíru.

Dokonce se dá kombucha vyrobit i doma, na čemž už pracuji, ale jelikož nemám už v úvodu vypěstované ty správné bakterie, chvilku to potrvá a ještě není jisté, že se to podaří. Ale věřím, že se to povede a až to bude, stane se kombucha běžnou součástí mého nápojového lístku – už teď mám pocit, že mi prospívá. A navíc mám na nic často prostě vážně chuť :-)

S láskou

s

Zanechat Odpověď

