Sedm věcí XXXVIII.

Mám nějaký nespavý týden. Po dlouhé době, kdy už to bylo lepší, je to teď zase horší. Jednu noc nespím, dvě noci spím, pak zas dvě nespím. Můj život to výrazně ovlivňuje. I moje prožívání. I moje děkování :-)

  1. Například jsem si uvědomila, že i po probdělé noci jsem schopná normálně fungovat, neusínat přes den a pokud si odmyslím, že mě trochu pálí oči, tak se mi vlastně nic tak strašného neděje. Díky za to.
  2. Největším prokletím insomniaka je strach z toho, jak bude vypadat další noc. Ale proč vlastně? Už přece vím, že to jde zvládnout. Bojím se tudíž něčeho imaginárního… Je zajímavé to pozorovat. Můžu být vlastně za takovou zkušenost vděčná. Také se to smíření časem prohlubuje – první noc je tragická, druhá je už trochu klidnější…
  3. Děkuju Radimovi, jak to nespaní se mnou snáší – já to totiž moc nesnáším :-) Často se z toho utápím v sebelítosti, upadám do zoufalstvím, pláču. Radim je úžasný. Moc mi pomáhá, jak mě podporuje.
  4. Blíží se advent – letos si ho hodlám maximálně užít. Dárky už mám koupené skoro všechny, žádný velký extra úklid neplánuju, čeká mě spousta krásných pracovních i nepracovních předvánočních setkání a o víkendech se chci věnovat pečení, poslechu vánočních písní a rozjímání… Bude to paráda! :-)
  5. Koupila jsem si krásnou novou zimní sukni. Jsem s ní nadšená :-)
  6. Děkuji za víkendový Festival psychologie – byl plný inspirace. Nejlepší je, když dva dny posloucháte o partnerské komunikaci, a pak to po cestě z Prahy můžete hned vyzkoušet :-) Probere se aspoň spousta zajímavých věcí, což je super :-)
  7. V Americe na dnešek připadá den díkůvzdání, taková trochu obdoba možná našich dožínek… O něčem podobném mluvil i Jan Bílý v přednášce o cyklickém času. Přijde mi, že je škoda, že jsme už zapomněli alespoň symbolicky vzdávat dík. Nemusíme děkovat za dobrou sklizeň, od toho jsme již odtrženi, ale určitě by se něco našlo. Nebrat věci jako samozřejmost… Když to vezmu víc doslova, můžeme děkovat za všechno to dobré jídlo, které se nám ocitá nejméně třikrát denně na stole, za to, že máme střechu nad hlavou, za možnost chodit do práce, za všechny dobré lidi kolem nás… letošní rok (byť ještě neskončil) byl ve všech ohledech skvělý. Plný krásných zážitků i mezilidských setkání. Myslím, že prosinec to už jen třešničkou na dortu završí. Díky za to všechno.

S láskou

s

Zanechat Odpověď

