Co bych chtěla v roce 2017 změnit

Mám do nového roku nějaká předsevzetí. Ačkoli si myslím, že každý den v roce je stejně dobrý pro začátek, je první leden zkrátka magičtější – člověk se ohlédne za uplynulým rokem a možná si všimne něčeho, co bych chtěl udělat od zítra jinak… Nemám to nijak uceleně promyšlené, ale s ohledem na to, co poslední dobou ve svém životě řeším, se určitá témata vyloupla. Takže co bych chtěla v roce 2017 změnit?

Zlepšit spánek – jedno z mých největších témat – někdy bych řekla, že je to má Nemesis. Ale i s Nemesis se člověk snad může zkamarádit… Začala jsem se trochu jinak ptát a odpovědi přicházejí.

Více se věnovat tomu, co jíme – tady se dá něco zlepšovat pořád :-) Nechci to pojímat nijak militantně, ale spíš se tak limitně blížit jakési ideální představě – v tuto chvíli tím mám asi nejvíc na mysli, že bych do našeho jídelníčku chtěla přidat ještě o něco víc ovoce a zeleniny.

Přestat lidem kolem mě mluvit tolik do života – dávat si předsevzetí, že to nebudu dělat vůbec, je asi bláhové :-) Ale omezit to určitě můžu a zvládnu. Poslední dobou si to i dost intenzivně uvědomuju, jak moc to pořád dělám. Jen mě to zatěžuje a nikdo o to nestojí… S tím asi taky souvisí procvičování přijímání toho, že ostatní lidé žijí své životy jak vyhovuje jim, nikoli mně :-)

Být laskavější – k druhým, ale hlavně k sobě. Pořád mám ještě tendence si za spoustu věcí nadávat, vyčítat si je nebo se jimi trápit. Osobní rozvoj je moc fajn a nemyslím, že bych s ním v tomto životě někdy přestala, ale není třeba si vyčítat, když se vyvíjí jinak než podle mých představ – tak to prostě je. Nejde ho naplánovat. Jsem, jaká jsem. Můžu některé věci změnit, ale než to udělám, můžu se mít ráda i teď.

Ještě víc zpomalit a vypouštět věci, které nejsou podstatné. Víc odpočívat (i aktivněji). Vůbec není kam spěchat, není kam se hnát. Všechno má svůj čas, ale zase ho člověk nesmí prošvihnout. Když zpamalím, budu mít víc prostoru si všímat, jestli to už nenastalo. Navíc mám poslední dobou pocit, že ten čas hrozně rychle utíká a nevím, kolik ho ještě máme… A já věřím, že lépe si ho užiju tím, že zpomalím, nikoli naopak :-)

Víc si stát za svým – například v mém pracovním kolektivu plném starších mužů je to pořád docela výzva. A nejen tam. Zastávám různé neortodoxní názory, uvědomuju si to a někdy se proto držím zpátky. Je to nesmysl. Není důvod to tajit. Pokud si o tom někdy myslí, že je to hloupost, je to jeho právo a o mně to nic vypovídá. Není třeba se toho bát…

Věnovat víc času, lásky a pozornosti lidem, které mám ráda. Myslím, že je to jedna z nejdůležitějších věcí, které tady na světě můžu dělat.

Přeju vám všem, ať máte krásný rok 2017!

S láskou

s

Zanechat Odpověď

