Kreativita jablečného koláče

Radim tu včera psal o myšlence Marka Váchy o tom, že tvůrčí projekty, které nezrealizujeme my, nikdo jiný nezrealizuje. Také jsem to už dvakrát slyšela a velmi mě to inspiruje. Nutí mě to přemýšlet nad svým potenciálem a nad tím, co bych všechno mohla! Většinou si v hlavně představuju nějaké velké věci, které změní svět… a současně vnímám, že to není něco, co by mi bylo přirozeností… že mě to tlačí někam, kam nechci.

Ta myšlenka, jak je zformulována, trochu svádí k tomu, že by to měla být nějaká umělecká díla, či jiné mezilidské projekty, které zanechají svoji rozeznatelnou stopu ve světě. Já ale takto neuvažuji. Netoužím se tu nějak navěky zapsat. A překládám si to sdělení jinak – všechny ty tvůrčí projekty podle mě zkrátka disponují jakousi, řekněme trochu esotericky, energií – nějak působí na jejich příjemce a ovlivňují je. Myslím si, že k tomu, aby člověk svou tvůrčí činností něčeho podobného dosáhl, není třeba komponovat symfonie – stejně kreativní bude i to, když třeba uvaříme dobré jídlo, nebo příjemně zařídíme domov (ať se těm Dvořákům lépe ta symfonie skládá!). A jednou třeba taky porodíme dítě – nic tvořivějšího, co by změnilo svět, a zanechalo naši stopu na něm, si neumím představit. Pro dnešek ale asi začnu tím koláčem… :-)

S láskou

s

5 komentářů: „Kreativita jablečného koláče

Zanechat Odpověď

