Nehoda

okolo 2000

Teta se strýcem, kteří byli vždy z našeho skromného příbuzenstva nejbohatší rodinou, si konečně – skoro by se dalo říct na stará kolena – postavili barák. Zrovna když jejich dva synové (ve věku asi 20 a 25 let) let, pro které tam je spousta místa, už pomalu opouštěli rodinné hnízdo… První léto, kdy tam už plnohodnotně bydleli, jsme v jejich pokojích tedy trávili několik prázdninových dní já a moje ségra. Nikdy jsme takto u tety na prázdninách nebývali (v panelákovém bytě to taky nedávalo příliš smysl), a toto bylo tuším taky naposledy, kdy jsme byli u nich na baráku, ale byl to pokud si pamatuju příjemný týden.

Na jeho konci, v sobotu, pro nás měl přijet taťka a odvézt nás domů. V pátek večer – a to si pamatuju dost přesně – přišla teta za mnou do pokoje, sedla si ke mě a vážným hlasem mi oznámila: „Váš taťka měl nehodu na kole…“ a udělala dramatickou pauzu. Mně se během té vteřiny promítly před očima všechny katastrofické scénáře co jsem jich byl schopen vymyslet, viděl jsem houkající sanitky, nemocniční lůžka, pomalu rakve…

Skutečnost byla taková, že si taťka na nohejbalovém turnaji dal nějaké to pivo a pak se vydal na kole domů. V zatáčce mu kolo podjelo a on sebou řízl do štěrku. Trochu si narazil ruku, ale hlavně se podřel, a to včetně obličeje, díky čemuž pak vypadal několik dní fakt dost hustě… Sedl nicméně zpátky na kolo, dojel asi 15 km domů a šel na pohotovost, kde mu to ošetřili takovým tím zeleným sajrajtem. Večer pak zavolal tetě, že v tomhle stavu pro nás zítra nepojede a požádal ji, jestli by nás mohl dovézt domů svým autem strýc (což se stalo).

Poučení: Nedramatizujte banality! Zbytečně tím strašíte děti i dospělé. Pokud se nic vážného neděje, buďte za to rádi a nevyrábějte dramata uměle…

Zanechat Odpověď

