Dva roky s tělískem

Den před svátkem zamilovaných jsem měla jedno osobní výročí – byly tomu dva roky, kdy jsem si nechala zavést nitroděložní tělísko GyneFix. Po dvou letech už asi můžu udělat nějaké hodnocení. A je rozhodně pozitivní.

Pro tělísko jsem se rozhodla ještě v době, kdy jsem s nikým nechodila a teprve jsem se seznamovala. Chtěla jsem asi být připravená :-) A proč zrovna pro toto tělísko? Po mnoha letech zbytečného užívání hormonální antikoncepce, o jejíž škodlivosti jsem nyní hluboce přesvědčená, jsem věděla, že nechci tělísko hormonální. GyneFix je nehormonální. A je snadno zaveditelné (rozhodně lépe než taková ta tělíska ve tvaru písmene „T“). Jsou to jen takové čtyři malé měděné válečky zavěšené na umělohmotném vlákně, které se prostě jen tak „umístí“ do děložní sliznice v době menstruace. Zavedení mi udělali na brněnském Reprofitu, jedna výborná paní doktorka, a trvalo to asi tak deset minut. Trošku to zabolelo, ale nebylo to nic hrozného, co by nešlo zvládnout. Stálo to, pokud se nemýlím, i s aplikací 4 tisíce.

Jsem s touto volbou rozhodně pořád spokojená. To umělohmotné vlákno vůbec necítím (ani Radim většinou ne, a pokud ano, tak prý jen velmi neznatelně). Sem tam se stane, že mě tělísko trochu zabolí, ale je to jen takové drobné píchnutí v podbřišku. A možná o trochu déle krvácím v době menstruace, ale jen lehce, taky nic dramatického. Za sebe tedy toto řešení rozhodně můžu doporučit a šla bych do něj zase. Na počítání neplodných dnů by mě teda neužilo. A kondomy mají zase jiná svá omezení ;-)

s

Zanechat Odpověď

