Příprava na BřeZen

Leo Babauta: A Guide to the Basic Anxiety of Life

Za mě hlavně úzkost č. 2, 4 a předposlední…

Zenový přístup mě inspiruje už víc než dva roky. Většinou se k němu obracím zvláště v době, kdy je mi ouvej, ale i v klidných časech zjišťuju, že už mi zalezl pod kůži… Mám vždycky pocit, že to stejně na nic není, vždyť ani pravidelně nemedituju! Občas pozoruju svůj strach, občas pozoruju svoje myšlenky a nechávám je plynout… co z toho? Velmi mnoho. Ohlédnu-li se po dvou letech zpět, vidím velký rozdíl. Už občas dokážu pozorovat svůj strach s odstupem, už sem tam dokážu být laskavá na svoji úzkost, už někdy dokážu rozlišit, kdy jsem v pasti opičí mysli, už dokážu vidět, kdy jím z emočních důvodů a nikoli hladu (i když to zatím nedokážu změnit) a někdy, někdy dokážu vidět věci takové jaké jsou…

s

Zanechat Odpověď

