ZEN pro dnešní den

Bob trpěl velikým strachem ze samoty. Když na něj ona portýrská služby vyšla (pozn.: tím je myšlena služba vrátného v zendu; úloha vrátného je stát tiše a nenápadně u dveří střediska s pohledem po většinu času sklopeným k zemi. Někdy úklonkou příchozí pozdraví, často však neudělá nic. Pokud má osoba, která do zenda vstupuje, nějakou otázku, portýr se o vše postará. S touto výjimkou je jeho komunikace s návštěvníky minimální), neměl ze sebe dobrý pocit.

„Byl jsem málo laskavý a vstřícný, přišel jsem si vlastně jako mizera,“ shrnul své dojmy. „Když jsem se na nikoho ani nepodíval a neusmál, nikoho nepovzbudil a nepotěšil, měl jsem pocit, že všechny ignoruji a nechávám je napospas a bez pomoci, aby se o sebe postarali sami.“

„Připadá mi, že je všechny opouštím“, postěžoval si Bob mistrovi.

„No tak je opusť,“ řekl mistr.

ukázka z knihy Brandy Shoshanny: Zen a umění lásky, str.109

Zanechat Odpověď

