BřeZen: Rozchod jako zrada?

Zaujal mě na webu FirstClass.cz článek nazvaný „Změna, odcházím, promiň!“ aneb Jak ustát zradu druhého v 5 krocíchJeho autor, Petr Casanova, v něm dává návod na to, jak se vyrovnat s rozchodem, přičemž v něm přirovnává rozchod ke zradě. Hovoří o tom, jak skutečný partner nikdy neodchází, protože převzal odpovědnost za své činy. Připouští, že rozchody se stávají, ale bere je jako omyly. Doslova píše například „Správný Partner není ten, který s námi dokáže žít, ale ten, který nedokáže žít bez nás. Proto se také nemusíme trápit tím, zda se správný Partner vrátí. Správný Partner se nikdy nevrací, protože správný Partner nikdy neodchází.

Ale je to skutečně tak? Je odchod partnera jeho zrada?

Já to tak nevidím. Rovnou předesílám, že jsem rozchod ve smyslu romantického vztahu nezažila a ani to momentálně neplánuju :-) Jenže kdyby k tomu přece jen došlo, nemyslím, že jde o zradu. To, že jsme s Radimem spolu, a je nám tak dobře, je dar. Bylo nám dopřáno jít kus své životní cesty spolu. Ale ani jeden z nás nemáme nárok na to, aby to tak bylo navždy.

Kromě toho mi přijde velice nelaskavé obviňovat druhého ze zrady. Když si představím situaci, že by se můj partner rozhodl náš vztah ukončit a rozejít se, nechám ho odejít. Nebudu mu bránit. Ne ve smyslu, že bych nestála o záchranu vztahu, ale pokud by se rozhodl pro odchod, měl by pro to asi své důvody. Ten jediný, který by pro mě byl důležitý je ten, že už by se mnou nechtěl být. A já vím, že nechci být s někým, kdo nechce být se mnou. Argumentace odpovědností a závazky v tomto případě podle mě není fér. Jsou-li tím myšleny děti či hypotéky, má to vždy řešení i tehdy, když vztah skončí.

Nechci sdílet svůj život s někým, kdo to nechce. Nebylo by to fér vůči mně ani vůči tomu druhému, protože bychom si oba zasloužili partnery, s nimiž chceme být a kteří chtějí být s námi. Rozchod podle mě není žádná zrada. Je to prostě jen rozchod. Konec něčeho, co bylo a začátek něčeho nového.

s

Zanechat Odpověď

