Zase jeden smutný(?) příběh

Další můj kamarád má za sebou složitý vztah. Byli spolu asi 4-5 let, nemýlím-li se, a na počátku hrál velkou roli jeho spasitelský komplex – jeho sebeobraz rytíře na statném hnědákovi, který se vrhá do líté řeže aby vysvobodil svou vyvolenou princeznu, je totiž hodně silný;-)

A tak vysvobodil svou princeznu nejdříve ze zakletí v práci, kde měla nějaké problémy s nadřízeným, a postupně ji přesvědčil, aby práci změnila. Nato ji její despotický otec (z naprosto debilních důvodů) vyhodil z domu, takže ji vysvobodil podruhé, pronajali si byt a začali spolu bydlet (ačkoliv to pro něj znamenalo časté dojíždění na poměrně velkou vzdálenost kvůli práci). Ale nedosti na tom, vysvobodil ji ještě potřetí, když s velkými obtížemi vyjednal nakonec i mír v rodině a dosáhl toho, že se se svým despotickým otcem udobřila. Což se mu nakonec vymstilo, protože s jejím otcem se lze buď vůbec nebavit, a nebo s ním absolutně souhlasit. Převedl ji tedy z prvního stavu do druhého a najednou zjistil, že se proti němu se svým otcem „spolčuje“ ve všech otázkách, kde se jejich názory lišily.

Kamarád má jeden velký sen – ranč, hospodářství, koně, statek… na vesnici. Po babičce zdědil polorozpadlý dům, kde se ho pomalu, ale usilovně, snaží realizovat. Teď už to má relativně zrekonstruované, ale zpočátku to byly podmínky vskutku bojové. A sem si ji „přivedl“. Neuvážil ovšem, řečeno slovy klasika, jestli ona Helga bude do zemědělství… A ona moc nebyla. Obhospodařovat stavení ji nijak nelákalo, byt ve městě by jí byl býval plně vyhovoval… tím se dost vymkla jeho představě. Navíc měla nějaké psychické problémy, které odmítala řešit tak, jak on navrhoval, a tím pádem se znovu vymkla jeho představě…

Kamarád se s ní nakonec po dlouhém boji (jednu dobu snad už naopak uvažoval, že se vezmou) rozešel. Trpí ale pocitem viny, vyčítá si to, doslova prohlásil něco ve smyslu, že „vztah je přece oběť“, on se měl obětovat atd… Toto uvažování mi přijde ujeté. A nejen ujeté, ale hlavně je to strašná škoda! Pro toho, kdo se na vztah dívá jako na oběť, to totiž nutně oběť vždycky bude – jiný vztah ani navázat nemůže, neboť by nesplňoval jeho představu o vztahu! Ale vysvětlujte mu to…

Na závěr aspoň vtipná historka z natáčení: Kamarád se mi chystal popsat, proč se tedy rozešli (tedy jaké jeho představy nesplňovala), a aby si připravil půdu, začal tím, že mě vyzval ať nejdřív vyjmenuju představy/požadavky na partnerku, které mám JÁ. Zarazil jsem se – vždyť já žádné nemám! Jsem se Soňou, protože Soňa. Ne proto, že splňuje nějaké moje představy… A tak mě nakonec napadla jediná, taková základní, řekněme až biologická:-) Tu jsem tedy vyslovil, načež jsem v očích blanického rytíře klesl někam do druhého podzemního podlaží – a bylo po debatě :-)

Zanechat Odpověď

