Sedm důvodů k vděčnosti v práci

Poslední dobou trochu bojuju s tím, že musím chodit do práce. Nejde o to, že bych snad chtěla celý den ležet a nic nedělat, ale někdy mám prostě pocit, že se mi do práce nechce, že mi to tam neutíká a že mě to tam nebaví. Mám ale obavy, že změna práce nic nevyřeší. A tak hledám způsoby, jak se s tím vypořádat jinak. Hledám důvody, pro které jsem za tuto práci vděčná. A ony jsou.

  1. Využívám v práci své vědomosti a schopnosti. Sice nevyužívám všechny, ale část z nich rozhodně ano.
  2. Práce mě duševně neničí. Nemám pocit, že bych zaprodávala svoji duši nebo že jsem nucena dělat věci, s nimiž se vnitřně neztotožňuji. Někdy se to sice stane, ale většinu času to tak rozhodně není. Ani nemám pocit, že bych se musela chovat jako muž. Do jejich kolektivu sice tím pádem nikdy zcela neproniknu, ale vlastně nevím, proč bych se o to měla vůbec snažit.
  3. Jsou tu fajn lidi. Nemám kolem sebe teď naštěstí nikoho, kdo by mě děsil nebo deptal. Se všemi kolem sebe vycházím dobře, s některými jsou vztahy až přátelské. Je to kaleidoskop povah a osudů a někdy mě dost baví to pozorovat a proplouvat tím.
  4. Je tu příjemné prostředí, mám k dispozici moderní technologie, telefon, auto. Mám svoji kancelář, v níž si můžu dělat, co chci.
  5. Mám důvěru. Jsem tu už devět let, což považuju za výhodu. Není to rutina, a přitom už vím, co a jak chodí, orientuju se v prostředí. A cítím, že lidé kolem mě mě berou.
  6. Vydělám si dostatek peněz. Asi bych si mohla vydělat někde jinde i víc, ale já si cením i jiných věcí, než peněz. Třeba volnosti a flexibility. Toho, že mi nikdo nekouká za krk. Toho, že většinou zvládám v práci v pracovní době a že už si ji nenosím domů. Toho, že mám taky volný čas.
  7. Zatím to také vypadá, že ke mně budou vstřícní i v případě, že bych šla třeba na mateřskou a že by bylo možné pokračovat dál i na nějaký zkrácený úvazek a z domu. To je velká vzácnost a já si toho vážím už teď, i když to zatím nevyužiju.

Díky, práce moje.

s

Zanechat Odpověď

