4 mýty o single třicítkách

Tanhle blog moc nečtu, a podle pár textů, které z něj znám, ho považuju za vtipný a trochu ulítlý nástroj sebeprezentace dvou (tuším) klasických „případů“ single žen, které ne a ne najít toho svého prince. Ale přestože s autorčiným názorem na hlavní otázku, kterou v článku řeší (tedy na právo na umělé oplodnění pro single ženu) nesouhlasím, a nebo možná právě proto že s ním nesouhlasím, vřele doporučuju tento text si přečíst: http://dvetricitky.cz/myty_o_single_tricitkach/ .

Připadne mi, že autorka opravdu upřímně dává nahlédnout do svého uvažování, a ukazuje, že nic není tak jednoduché a jednoznačné, jak bychom si často přáli. Obzvláště pasáž na konci, kde zmiňuje vliv výchovy a doby, ve které byla vychovávána, na její světonázor, je důležitá. Takže nejdřív ji všichni tlačili do toho, aby dělala všechno možné, jen ne děti – a pak najednou se na ni ti stejní všichni dívají jako na divnou, když ty děti nemá? Ach jo…

2 komentáře: „4 mýty o single třicítkách

  1. Těžké téma… Autorce rozumím. Můj případ byl trochu jiný, vztahy mi prostě nešly vůbec, ale nedá se ani říct, že bych si „užívala“ dokud nemám děti… Můj život byl těžký, plný dřiny a bez radosti. Možná člověk musí něco zažít, aby pochopil, jak je to užívání pomíjivé a že v tom ten smysl není… I přes to, že jsem taky byla bezdětná singl třicítka, a o tom, jak to mám s dětmi jsem taky dost uvažovala, souhlasím s názory, že ženy nemají právo na to, aby je „stát otěhotněl“. A půjdu ještě dál – nechci nikoho soudit a sama nevím, jak bych se zachovala, ale momentálně mám období, kdy mám pocit, že i pokud bych se zase ocitla singl a bezdětná (a nejen tehdy), tak že bych na umělé oplodnění nešla – jednak bych chtěla mít dítě s někým, ne pro sebe, a nepřijde mi fér si ho „pořizovat“ bez otce, a jednak si myslím, že umělému oplodnění chybí ta správná energie, když k tomu početí nedojde při sexu… zkrátka že to tak příroda nechtěla a kdo jsem já, abych se ten přirozený řád snažila obejít… Asi i za tu cenu, že bych zůstala bezdětná navždy. Nevím. Je to velmi individuální…

    To se mi líbí

  2. janula

    Soni, v podstatě souhlasím (i když nejsem ani třicítka, ani single, ale bezdětná to zase jako jo!). Můj názor je (prozatím) takový, že umělé oplodnění je dobrou cestou ve chvíli, kdy to páru přirozeně prostě nejde, a ne pro single ženy, kterým tikají biologické hodiny.
    Znám taky pár(y), které děti mít nemůžou a jsou toho názoru, že když to nejde přirozeně, tak to tak prostě asi má být, a nepídí se cíleně po tom, kde je „chyba.“

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

