TIP na článek: Živí mrtví

To jsou zase synchronicity – před dvěma týdny jsem četla knihu o somatickém prožívání a dneska je o tom článek na psychologii.cz – a zapadá i do tématu mého předchozího příspěvku… Zatím v tom mám příliš chaos na to, tak nevím, jestli k tomu dokážu napsat něco smysluplného, ale rozhodně doporučuju tento článek – zde.

Já si začínám uvědomovat, že zamrzám docela často. Ono i takové náhlé prázdno v hlavě je podle mě ono zamrznutí – kdy například ze strachu, že nebudu umět odpovědět na zadání, prostě zamrznu a nic mě nenapadne… Nebo často i v běžném životě, když je toho na mě najednou moc, najednou mám chuť prostě jen odejít, neposlouchat, nedotýkat se, jen si tak chvilku být v tichu a o samotě, nic neřešit, nemít žádné podněty… Většinou to za chvilku přejde.

Metoda somatického prožívání k tomu přidává užitečná cvičení, jak z toho ven – některá jsou na konci toho článku. Používám některá z nich a fungují. Hlavně cvičení na uzemňování a prociťování dlaní a chodidel… Funguje to i na různé strachy, úzkosti, obavy a podobně. To cvičení, které používám já, je přitom strašně jednoduché. Prostě jediné, na co se soustředím, je to, jak se cítí moje chodidla na zemi. Plně je prociťuju. Veškerou svoji pozornost soustředím do nich, případně třeba ještě do dlaní, nebo do jiných částí těla. A nemám pak už kapacitu na ty strachy a tělo se zklidní… Pomáhá mi to zatím i na nespavost, na hlad, na únavu… Jen pozoruju ty vjemy, a nepřisuzuju jim pořád ty svoje negativní obsahy.

s

Zanechat Odpověď

